Zatím je to adrenalinová jízda

9. 6. 2021 |

Franšízový koncept Partners Marketů je tahounem růstu. Tak popisuje úspěšný začátek roku 2021 Jan Brejl, obchodní ředitel Partners finanční skupiny. Dále jsme si s ním povídali nejenom o výběru nových franšízantů, skvělých výsledcích skupiny a další plánech na expanzi.

Zatím je to adrenalinová jízda

Loni se síť Partners Marketů rozrostla o 12 nových
poboček a zvýšila se i výkonnost jednotlivých franšízantů. O kolik procent a ve
kterých segmentech?
Za celý loňský rok jsme rostli dvouciferně, konkrétně to bylo o 27 %. Růst
akceleroval během celého roku a nebyl tažen jen otevíráním nových poboček, ale
průběžně se nám zvedal průměr obratu na jednu pobočku, a to o 22 %. Dostali
jsme se tak na průměrný roční obrat čtyři miliony korun. Ti nejúspěšnější pak
dosahují obratu přes 10 milionů korun ročně. Rostli jsme přitom ve všech
segmentech. Zároveň jsme posílili počty lidí na pobočkách, zhruba o 70
spolupracovníků. Co se týká zdroje růstu, tak to byly celkem nepřekvapivě
hypotéky (+40 %), dále se nám velmi dařilo v neživotním pojištění (+30 %) a
oproti trhu, který v nově předepsaném pojistném klesal, jsme byli úspěšní i v
životním pojištění (+8 %).

Co je podle vás důvodem takového úspěchu?
V době covidu se mnoho poboček bank a pojišťoven zavíralo, zatímco nám se
podařilo i při zachování všech opatření fungovat dál. Navíc to bylo dobré pro
udržení kontaktu s klienty, kteří za námi na pobočky chodili i v době přísného
lockdownu. Svoji roli v tom sehrála i motivace franšízantů, aby udrželi svůj
byznys. A právě to ocenili klienti, že měli možnost obrátit se na svého poradce
v době, kdy bylo téměř vše zavřené.

A ve kterých krajích jste byli nejúspěšnější?
Naše čtyři nejúspěšnější pobočky jsou ze severní Moravy, resp.
Frýdecko-Místecka, z Brna, Prahy a severních Čech. Takže se nedá říci, že
bychom někde byli úspěšnější, je to celkem rovnoměrné. Co se týká pokrytí, máme
rezervy v západních a severozápadních Čechách, tedy na Plzeňsku a Karlovarsku.
Na tyto oblasti se proto chceme letos zaměřit.

Do jaké míry ovlivnil otevírání nových poboček i jejich
provoz covid?
Jak jsem uvedl, na rozdíl od zavřených poboček bank a pojišťoven jsme
zůstali plně v provozu, pouze jsme se lokálně potýkali se zavíráním kvůli
karanténám. Museli jsme také trochu změnit způsob nabírání nových lidí na
pobočky a přenést ho do online prostředí. Spustili jsme nový projekt náboru, a
to pomocí řízené inzerce. I díky tomu se nám podařilo přibrat přes 70 nových
kolegů. Mírně se nám zkomplikovalo otevírání nových franšíz, nejen kvůli
karanténám, ale i kvůli dodavatelům a vyjednávání o nových lokalitách, kde
docházelo ke zpoždění. Někde se nám otevření posunulo až o kvartál.

Jaké jsou vaše plány v otevírání nových poboček a náboru
lidí na letošní rok?
Co se týká lokalit, už jsem zmínil západ a severozápad Čech. Letos chceme
otevřít 16 poboček, do roku 2025 pak cílíme na celkový počet 150 franšíz po
celé republice. Zároveň se soustředíme na zvyšování výkonu a podporu současných
poboček, aby růst nebyl tažen otevíráním těch nových, ale vyšší produktivitou.
Díváme se i na jejich vybavení, aby odpovídalo současným trendům, budeme teď
například osazovat 20 poboček digitálními panely do výloh.

Máme v plánu letos dosáhnout provizního obratu ve výši
minimálně 450 milionů korun. Zatím se nám to daří, v meziročním srovnání
rosteme za první kvartál v rámci pobočkové sítě o více než 39 %.

Co je podle vás důvodem takového úspěchu?
Obecně v rámci trhu nám pomáhá velký zájem o hypoteční úvěry, ty tvoří
velkou část produkce franšíz. Neklesá podíl životního pojištění – tedy
proporčně roste. Zapracovali jsme také na oblasti neživotního pojištění, které
je pro pobočky velmi zajímavé. Přibrali jsme nové obchodní partnery, máme
unikátní sjednávač a srovnávač. Je to naše proprietární řešení, což se ukázalo
jako správná cesta.

Zajímá mne, jak vyhledáváte nové franšízanty, co je
nejdůležitějším kritériem, jak dlouho trvá otevření nové pobočky a co vše je k
tomu potřeba?
Přišli jsme se zcela novým konceptem onboardingu, má nyní dvě fáze. V té
první s kandidátem probíráme, o čem je náš byznys, jaká je filozofie skupiny
Partners a srovnáváme, jestli je „DNA“ daného člověka s naší filozofií
kompatibilní. Zároveň se bavíme o fungování konceptu franšíz, kolik to vše
stojí a co je třeba k tomu, aby byl úspěšný. Ve druhé fázi už absolvuje
detailnější školení, navštíví současné pobočky, uděláme s ním byznys plán,
navštívíme lokalitu a vybíráme tým. První fáze trvá kolem dvou až tří měsíců,
než si řekneme, že do toho jdeme společně. Druhá pak okolo čtyř až šesti
měsíců. Záleží i na zkušenostech franšízanta, který si během té doby musí mimo
jiné zařídit potřebné certifikace.

Jak se k vám franšízanti dostávají?
Jsou tři cesty. Jednak to bývají současní poradci Partners, kteří chtějí
svůj byznys posunout dál, dále přicházejí na doporučení našich poradců a
manažerů, anebo prostřednictvím marketingu a inzerce, třeba i na sociálních
sítích. Tam se nám nábor v poslední době docela daří.

Kdo je úspěšnější mezi franšízanty – ženy, nebo muži?
Naši nejúspěšnější pobočku vede žena, resp. manželský pár. Musím říci, že
ženský element je pro franšízy důležitý. Nechci, aby to vyznělo nějak špatně,
ale ženy jsou pořádnější, lépe si ohlídají plnění cílů, jsou také důslednější,
umí si „srovnat“ pobočku a dobře vedou kolegy.

Jaké jsou vaše dlouhodobější plány ohledně poboček?
Zvažujete do budoucna expanzi na zahraniční trhy?
Jak jsem zmínil, do roku 2025 chceme 150 poboček. Ty se pak stanou
vlajkovou lodí chystané banky. Pobočky Partners Market budou její pobočkovou
sítí. To je samozřejmě velmi zajímavé jak pro současné franšízanty, tak pro
nové uchazeče. I do budoucna ale budou pobočky nabízet poradenství a produkty
od různých poskytovatelů. Co se týká expanze, do budoucna se skupina Partners
chystá přenést na Slovensko náš koncept franšíz. Ale díváme se i na možnost
vstupu dalších našich společností. Ideálně bychom rádi otevřeli první pobočky
na přelomu třetího a čtvrtého kvartálu. Nepůjde o žádnou akvizici, ale o
organický růst.

Máte na starosti nejen franšízy, ale i celý obchod
skupiny Partners. Jaké jsou výsledky za 1. Q 2021 a jste s nimi spokojeni?
Ano, protože růst obratu překonal 30 %, tedy více, než byl plán. Přispívají
k tomu především hypotéky; v březnu jsme zaznamenali rekord, a to
zprostředkované hypoteční úvěry za 3,5 miliardy. Dnes jsme skoro na polovině
toho, co jsme sjednali za celý loňský rok, rosteme o 72 %. Ještě větším trendem
jsou investice, kde se nám také daří. Aktuálně máme pod správou přes 25 miliard
korun a oproti předchozímu období rosteme zhruba dvojnásobně. Jde jak o
jednorázové, tak pravidelné investice. Musím říci, že se obecně důvěra Čechů v
investice zvyšuje. V neposlední řadě se ukázala správným krokem sázka na
kmenotvorný byznys, tedy provize rozložené v čase. Tento systém poradcům při
kvalitním servisu klientů zaručuje stabilní příjem.

A jak vidíte výhled na celý letošní rok? Kde vidíte
největší potenciál?
Zatím je to adrenalinová jízda a já věřím, že segment investic nepoleví. U
hypoték možná dojde k mírnému ochlazení, ale i tak budou vysoce nad objemy
loňských let. Vidím také nárůst zájmu o životní pojištění, kde se podle mne
projevuje „efekt uvědomění si smrtelnosti“ díky covidu. A rovněž správný odklon
od investičního životního pojištění, kdy si klienti rizika kryjí v rizikovém
pojištění a „spoří“ prostřednictvím investic.

Zdroj: Profi Poradenství & Finance

Adblock test (Why?)